torsdag 19 mars 2020

Städning under och efter stamrenoveringen

Är van vid att hålla det rent och städa varje dag hemma och egentligen är det inte så mycket för mig att städa efter stamrenoveringen, har städat även under stamrenoveringen. Det är så skönt att ha vatten i kranarna nu igen, så att jag kan diska, tvätta händerna, osv. Så under städningen kommer jag rengöra ytor och inredning med Ajax Universal och med städservetter, dammsuga, skura golvet, diska, tvätta och sortera tvätt, stryka, gå till förrådet och till grovsoprummet med saker plus packa upp kläder och inredning från flyttlådor och organisera kring detta.

Brukar ofta torka av tangentbord, iPhone, fjärrkontroller, knappar, strömbrytare, handtag, etc med desinfektionsservetter, idag har jag rengjort ljushållare med kokande vatten och disksvamp, brukar göra det ibland så ser de som nya ut igen! Kommer även rengöra respektive diska de sminknecessärer jag har i plast plus rengöra hudvårdsprodukter städservetter, tror jag faktiskt kommer bli klar redan på lördag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar