torsdag 4 juni 2020

Viktigt med rätt frukostvanor

Tränar löpning enbart för välmåendet plus hålla mig i form/viktminskning och sedan tycker jag det är så underbart att springa runt Söder, skönt jag kommit igång igen den här veckan efter ett längre uppehåll! Eftersom jag inte tränat idag blir det en långlöprunda imorn, fortsätter sedan med lågkolhydratdieten och juicer. Hemma ser jag alltid till att ha bra och helst ekologiska produkter som råris, glutenfria havregryn, yoghurt, mjölkfritt margarin, frukt och kaffe!

Brukar variera frukosten beroende på hur jag känner mig när jag vaknat och viktigast är ju att vara utvilad, oftast blir det bara en frukt eller plain yoghurt, eftersom havregrynsgröt innehåller så mycket kolhydrater och fibrer äter jag gröt högst tre-fyra dagar i veckan till frukost, brukar då blanda ner äppelbitar med kanel och ingefära under kokningen! Älskar löskokta ägg, men äter ägg helst på kvällen.

Då jag håller hemmet i skick enligt feng shui, ser jag alltid till att städa köket och även övriga hemmet under kvällen, så det är fint på morgonen när man vaknat! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar