söndag 28 juni 2020

Börjar alltid dagen med en harmonisk frukost

Ett glas citronvatten gjord på kallt och helst renat vatten samt pressad färsk citron är så bra att dricka på fastande mage på morgonen innan frukost, det rekommenderas att man ska ta ljummet vatten, men jag föredrar iskallt vatten.

Citron renar både kroppen och huden från gifter och har en massa andra hälsofrämjande egenskaper! Jag äter en stadigare frukost, t ex fruktsallad med avokado, ungefär varannan, var tredje dag och däremellan dricker jag juice eller äter plain laktosfri yoghurt till frukost, bästa tiden att äta frukost tycker jag är någon gång mellan kl. 6.30-8.30. En tesked olivolja extra virgin är även bra att ta på fastande mage innan man äter frukost!

Andra morgonbestyr jag har är att bädda sängen, diska, småstäda och plocka om det behövs och så dammsuger jag ett par gånger i veckan, min pojkvän gillar att jag är så naturligt städad och pedantisk! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar