torsdag 20 februari 2020

Lantlig torsdagsfrukost

Vaknade tidigt i morse och till frukost blev det fruktsallad med avokado, naturella cashewnötter och kanel, till det mörkrostat kaffe. Från det ena köksfönstret där jag ställt blommorna har jag utsikt över helt nybyggda lägenheter och skog och från de stora panoramafönstrena vid balkongen är det utsikt över skog och en vik. 

Efter frukosten satt jag vid datorn en stund och letade bland annat recept på glutenfria kex att göra längre fram respektive glutenfria baguetter som jag hade velat baka till kvällen, tyvärr har jag min kokbok med glutenfria bakrecept hemma i Sthlm. 

Ska ut på en löprunda om en stund och sedan ska vi äta oskalade räkor med avokado och ägg ikväll, finns inte tillräckligt med ord att beskriva hur jag längtar att jag och pojkvännen snart flyttar ihop och jag kan börja fixa i lägenheten. Har ställt två småfat under jordvivorna, då jag inte hann köpa några blomkrukor igår på Blomsterlandet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar