torsdag 13 februari 2020

Sol på balkongen och fågelkvitter

Det är så lugnt och skönt här ute på landet om jag jämför med obehaget i Sthlm, just nu skiner solen mot den stora balkongen och in genom de stora fönstrena som har utsikt över en vik, är dock en storstadstjej och blir lätt rastlös om jag inte är sysselsatt med något viktigt och betydelsefullt för mig. Idag har jag ätit rostmackor med osötat havrebröd, mjölkfritt smörgåsmargarin och hårdost plus jobbat med ett par saker i datorn, det var evigheter sedan jag åt rostat bröd, men planerar att köpa en egen brödrost och äta rostat bröd med hårdost och hemmagjord osötad marmelad även hemma!

Pojkvännen bor för närvarande inte i Sthlm, men när han åker dit nästa gång ska vi gå ut och ta en lunch någonstans vid Strandvägen, kanske jag då kommer ha på mig den crèmevita ribbstickade toppen med de ljusrosa byxorna nedan som jag beställde i morse alternativt en nyinköpt ljusrosa plisserad kjol, tillsammans med ett par stilettstövletter, en av mina snygga väskor och favoritsmycken från Edblad respektive & Other Stories.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar