fredag 14 februari 2020

Fredagsdelikatesser

Haft en skön fredag med löpning i skogen och pyssel inomhus, ikväll har vi på dvd sett den senaste Jurassic World-filmen som hade biopremiär i förra året. Till middag har jag ätit favoritmiddagen, som är laktosfri naturell yoghurt med laktosfri lättkvarg, skivad banan och kanel plus upptinade bär. Som "fredagsdelikatess" blev det ett par färska zucchiniskivor med laktosfri crème bonjour och några cocktailtomater som jag ibland brukar äta, till det herbal chai tea från Pukka, så gott! När jag och pojkvännen flyttar ihop har vi bestämt att jag vid speciella tillfällen ska gå till Östermalms Saluhall och handla lite nyttiga helgdelikatesser som vi båda gillar. Jag gillar franska delikatesser som goda ostar, främst brieost, med tillbehör som hälsosamma kex och zucchini, paprika, cocktailtomater, oliver, sharonfruktbitar, eventuellt en skiva nybakat gott bröd eller skaldjursdelikatesser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar