måndag 14 oktober 2019

Rebeccas hemlagade barnmat

När pojkvännen tagit min oskuld planerar vi att skaffa barn om ca tre år, innan dess ska vi hinna med bröllop, resor och göra annat, jag vill t ex att det gemensamma hemmet ska vara perfekt inrett innan barnet kommer. Vet att det alltid osat så mycket kvinnlighet och mammamaterial om mig och jag har sedan länge planerat att laga hälsosam och osockrad barnmat själv hemma, vill ha en frisk och glad bebis och så är hemlagad barnmat mycket godare. 

Kommer även publicera några av barnmatsrecepten med bilder på min blogg! Nedan har jag tillagat barnmat till bebis upp till ca 6 månader, vilken består av en potatispuré, en broccolipuré och som efterrätt mosad banan med mosade färska hallon, givetvis orkar inte bebisen äta alla portioner vid en och samma måltid, utan istället några smakbitar av varje portion. I potatispurén har jag tillsatt lite vatten och olivolja, vill du använda smör istället för olja är det viktigt att välja ett osaltat smör, eftersom man inte ska ge salt eller saltade produkter till ett spädbarn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar