lördag 30 maj 2020

Förbereder kroppen för juicefasta

Gillar skönhetsresultatet och känslan man får av att cleansa kroppen mha juicefasta, så planerar att kommande tiden juicefasta i ett par dagar till en vecka eller längre, känner mig dels sjukt sliten och haft kroppsliga besvär pga stamrenoveringen som varit, men fastar främst för att bli den vackraste versionen av mig själv inför sommaren och min pojkvän! Längtar att vi snart ska flytta ihop och inreda vårt harmoniska hem enligt feng shui.

Feng shui är en kinesisk lära om hur den omgivande miljön påverkar ens sinne, och jag upplever själv stora hälsofördelar genom rätt inredningsstil, miljö, omgivning och energier.  

Det är viktigt att förbereda kroppen på rätt sätt innan en juicefasta, för att slippa diverse komplikationer. Älskar känslan av tom mage och viktnedgången som erhålls av juicefasta och längtar tills jag är igång med den! Skönt jag inte tar några läkemedel, vilket kan förhindra en juicefasta, kommer mestadels köpa färdiga färskpressade juicer, eftersom jag inte har någon juicecentrifug hemma ännu.

Så underbart att sommaren är här, när jag är färdig med fastan kommer jag börja dagen med enbart en persika till frukost, vilken är en av mina favoritfrukter, andra favoritfrukter och -bär som är i säsong nu under juni månad är vattenmelon och jordgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar