onsdag 8 april 2020

Frukost i min vackra lägenhet

Har testat att äta min hemmagjorda rårisgröt till frukost ett par gånger och rekommenderar den verkligen! Se receptet här, det är viktigt att risgrynen blötläggs i 6-8 timmar innan tillagningen. Rårisgröt är så mycket nyttigare än t ex havregrynsgröt, jag har även nyligen köpt hirs och tänkte någon gång längre fram testa att göra gröt gjord på hirs.

Eftersom jag går på diet och ris innehåller kolhydrater, kommer jag dock fortsätta med andra favoritfrukostar jag har, frukosten är den måltid som jag föredrar mest och äter helst inte så mycket mer resten av dagen.

Ska strax gå och lägga mig efter att jag bestämt morgondagens outfit, får se lite om jag gör en påskomelett med ägg, vatten och champinjoner till frukost imorn, sedan tänkte jag gå några ärenden på stan och kanske även hinner en sväng till Ikea!

Tänkte öppna en julklapp jag fick i januari, ska bli så spännande att se vad det kan vara. Nedan är några selfies innan kvällens löppass runt Kungsholmen, det är så skönt att ha tillbaka min lägenhet och ett fräscht badrum och ser fram emot påsken, då jag bland annat ska planera och förbereda inför vår middag och göra lite annat.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar