fredag 3 april 2020

Skönhet börjar alltid med noggrann rengöring och återfuktning

Spenderar gärna flera timmar varje dag åt min skönhet och kläder, som jag säkert nämnt hundra gånger tidigare hör rengöring och återfuktning till de viktigaste skönhetsrutinerna, bortsett från en hälsosam livsstil och diet som ger huden och håret en naturlig och perfekt lyster som jag har.

I duschen brukar jag dagligen rengöra huden med duschcreme, ofta en oljebaserad, och en duschsvamp och 1-2 gånger i veckan med body scrub plus peelinghandske, sedan återfuktar jag huden med body lotion eller body oil, använder enbart lotions med en diskret doft. Mitt kommande inköp kommer bli en body oil från Clarins som fått bra rekommendationer och nu under våren kommer jag spraya Biotherms Autobronzant Tonique på huden för att få lite färg.

En peel off ansiktsmask använder jag drygt en gång i veckan och rengör det med en ansiktsrengöring varje morgon och kväll!

Idag har jag småstädat och organiserat i min perfekta lägenhet, fixat med vårgarderoben, strukit nytvättade kläder, klippt bort "flaggor" med en textilsax från ett par nya sjalar som jag gör på de flesta sjalar förutom på märkessjalar, tvättat gardinerna och gjort lite annat hemma, eftersom jag är perfektionist med mitt hem, min skönhet och med min klädstil finns det alltid nåt att göra hemma. Nedan är några bilder från mitt fina kök där vi snart ska laga vår lyxmiddag!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar