fredag 31 maj 2019

Så blir du ren och fräsch som mig

Finns inget bättre än att vara nyduschad och jag testar ofta olika duschcremer, body scrubs och body lotions, med eller utan peelinghandskar, så här inför sommaren är det extra viktigt att exfoliera och återfukta huden. Ett tips är att raka benen eller göra någon annan form av hårborttagning, själv har jag i över tjugo år rakat benen cirka två gånger i veckan som skönhetsrutin. När jag tränar brukar jag använda en väldoftande, lite fruktig body lotion istället för parfym, & Other Stories lotions är prisvärda och ger en bra känsla och lyster på huden efter appliceringen, men det finns även många andra body lotions från andra exklusivare märken som är bra, t ex Biotherms "Eau D'Energie Beautifying Body Cream" med en somrig doft av aprikos. När jag använder parfym har jag alltid en oparfymerad body lotion.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar