onsdag 5 september 2018

Video från Tjejmilen

Igår sprang jag 9 km och idag 10 km, känns så bra! Vill inte förstöra träningsresultaten genom att äta onyttig sushi eller någon annan fel sorts mat, så idag gjorde jag i ordning spenatjuice med spenat, grapefrukt, äpple och ekologiska blåbär. Jobbar på att få en supersnygg mage mha fortsatt förbränningsträning, core och bra diet. Har blivit så inspirerad av elitlöpartjejer från Tjejmilen, här kan du även se en video där jag finns med vid starten precis i början av videon!



3 kommentarer:

  1. Du som verkar äta spenat väldigt ofta, är du medveten om att spenat innehåller väldigt mycket oxalsyra? I stora mängder är det inte hälsosamt och utgör risk för njursten och symtom från mag-tarmkanalen. Ingen fara om man äter varierat- men du håller dig till samma ingredienser verkar det som. Funderat på någon alternativ middag?

    SvaraRadera
  2. Det är nog ingen risk att jag får i mig för mycket spenat, köper inte mer än en påse spenat i veckan, men ska leta inspiration till juicer med andra ingredienser! Citron, ingefära och gurkmeja är också väldigt bra att ha i.

    SvaraRadera
  3. Okej! Dåså, tänkte eftersom det ofta är receptet med spenat du lägger upp på bloggen. Personligen är jag mer nyfiken på de recept du samlat i pärmar! Du borde kunna laga väldigt varierat med hjälp av dem! Är juice verkligen en maträtt?

    SvaraRadera