måndag 17 september 2018

Hälsomat

Har en så bra hälsa enligt blodprov jag tidigare lämnat på hälsokontroller, känns underbart eftersom jag enbart äter nyttig mat som gör mig vacker och är en rutinerad löpare. Ikväll håller jag på att gå igenom mina mat- och bakrecept, får se vad jag kommer hitta på att laga härnäst! Till frukost ska jag denna vecka göra overnight oats gjort på havregryn, osötad mandelmjölk, kanel, ingefära, vaniljpulver och rivet äpple i, så gott! Som kryddor kan man även tillsätta kardemumma och nejlika. Bland hälsomaten äter jag aldrig nötter eller frön, eftersom de innehåller alldeles för mycket energi. Då jag är så naturligt organiserad och strukturerad med att skriva listor avseende det mesta, har jag i ett exceldokument specificerat olika livsmedel som kan kategoriseras som hälsomat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar