torsdag 20 september 2018

Duktigaste tjejen i klassen ⭐️

Känns så underbart att jag alltid varit den duktigaste tjejen i klassen med högsta betyg i alla ämnen, har jobbat hårt och mycket och varit ambitiös och kompetent på samtliga mina tidigare jobb, med knappt något sommarlov eller någon semester sedan jag var 15 år, senast jag hade en längre semester var tre sammanhängande veckor sommaren 2011. Till skillnad från alla dåliga flickor där ute, ni är så jävla dåliga till skillnad från mig! Bara att gå in och läsa mitt perfekta CV på Linkedin och på Ekonomibloggen!

8 kommentarer:

  1. Varje gång jag läsar dina inlägg av den här karaktären blir jag nedstämd. Jag tycker så synd om dig — har du ingen i din familj som bryr sig om hur du mår. Hur tycker du att vi läsare ska agera.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lovar svara på din kommentar senare ikväll Penny.

      Radera
    2. Mina föräldrar har länge levt i stor sorg pga allt skit som hänt mig och de orkar inte heller ta emot mer.

      Mitt liv har varit ett helvete i flera år nu PGA ALLA GRISAR SOM SKITAR NER MITT LIV och det kommer aldrig bli bra igen, allting blir bara värre och värre.

      Radera
    3. Jag förstår att det varit en mycket svår och påfrestande situation för er alla. Jag hoppas innerligt att det ordnar upp sig. Jag känner dig inte men jag tror på dig — att du kan resa dig och få utvecklas till den fina människa du är och känner att du förlorat ett par år. Bamsekram till dig 🌸💕.

      Radera
    4. Har förlorat mina bästa år och hoppas jag får uppleva kärlek någon dag.

      Bamsekramar till dig med <3

      Radera
  2. Eller så slutar du behandla både din omgivning och dig själv illa genom dina ständiga påhopp på alla förutom dig själv samt ständiga bestraffning av dig själv. Hur rolig är din vardag på en skala? Du får inte äta som du vill, inte umgås med vem du vill (du har inga vänner och att kalla andra för fula och äckliga kommer definitivt inte locka till sig några nya bekantskaper), du måste ständigt bevisa för dig själv att du duger genom din träning och strikta diet, perfekta betyg (som ingen bryr sig om) och besatthet av ditt yttre.

    Så länge du förlägger allt ansvar på din omgivning har du heller ingen möjlighet att ändra din situation. Inser du att ansvaret för ditt liv ligger hos dig själv har du all makt i världen att ändra detta.

    Jag hoppas att du en dag kan inse att du inte är perfekt (ingen är perfekt och det är, tro det eller ej, något bra) och att man kan vara rätt fantastisk ändå. Sluta lägga energi på alla människor som du tycker är fula och äckliga och gör något vettigt istället. Som att ex. söka enklare jobb bara för att få in en fot på arbetsmarknaden. Sedan är det alltid lättare att arbeta sig uppåt på alla plan.

    När du väl har ett arbete får du tillgång till ett socialt nätverk på en helt annan nivå som även kan bidra till att nyansera din bild av din omgivning. Därefter kanske du tillslut träffar din man, det vet man aldrig.

    Jag hoppas innerligt att du tar dig makten att förändra ditt synsätt på din tillvaro för det enda som sker just nu är att du ständigt åker upp och ner för en berg- och dalbana som du inte kan styra över och som aldrig verkar nå sitt slutmål.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du är vacker

    SvaraRadera