onsdag 29 augusti 2018

Sköldkörteluppdatering

Sedan jag var 19 år har jag tagit medicin för sköldkörteln, har sedan dess haft mer eller mindre problem med biverkningar, känner även till många kända bloggerskor som tar denna medicin. Ska bli så skönt att sluta med medicinen i höst, har tagit 50 mcg per dag nu i ett tag och imorse delade jag på en tablett och tog då alltså den lägsta styrkan som är på 25 mcg, funderar över om jag skulle sluta med medicinen redan imorn eller om jag ska fortsätta med den lägsta styrkan. Jag är anti mediciner och man ska inte hålla på att manipulera kroppen med läkemedel, då det är bättre att sköta hälsan på ett naturligt sätt, har sedan länge varit intresserad av att äta hälsosamt och att träna efter min kroppstyp och tror inte jag behöver någon medicin för sköldkörteln. Kommer definitivt inte ta några mediciner när jag skaffar barn med min man i framtiden!

5 kommentarer:

  1. Så du tror inte på vetenskap? Varför pluggade du då till ekonom?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så länge man har biverkningar av en medicin så är styrkan för hög, tycker att vetenskapen behöver uppdateras när det gäller sköldkörtelåkommor.

      https://www.fass.se/LIF/menydokument?userType=2&menyrubrikId=143

      Radera
  2. Har du bestämt dig för att läsa till sjuksköterska eller hur blev det? Knepigt yrkesval om man misstror läkemedel och sjukvården så mycket som du gör.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackade nej till Sophiahemmet den här hösten, kanske jag söker igen till nästa höst, vill ha en bra ekonomisk buffert innan jag börjar plugga. Eller så kommer jag plugga hudvård om jag inte fortsätter arbeta som ekonom. Man ska inte förgifta kroppen med mediciner om man är frisk, äter hälsosamt och tränar.

      Radera
  3. Hur ska du få den ekonomiska bufferten? Genom fortsatt shopping?

    SvaraRadera