torsdag 19 september 2019

Periodisk fasta

Eftersom jag är en kontrollmänniska älskar jag att ha kontroll över min kropp och vad jag äter, skulle aldrig förstöra min skönhet med dålig kost eller gifter och gifter finns i dålig mat, läkemedel, tobak, m.m, tar inga kosttillskott heller. Min kropp älskar periodisk fasta och jag brukar vanligtvis fasta mellan frukost och middag, ibland kan det vara bra att fasta flera dagar i rad. Till middag brukar jag äta något lättsmält som laktosfri yoghurt med laktosfri kvarg/keso eller wokade grönsaker, ibland hoppar jag över middagen. Mår bäst av att följa glutenfri, ekologisk och vegetarisk lågkolhydratdiet med fisk & skaldjur ibland och lite fett från fleromättade fetter. Det är viktigt att inte äta för mycket fett, eftersom fett innehåller mycket energi, t ex fett från en avokado, ett par naturella nötter och lite olivolja per dag räcker.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar