torsdag 15 augusti 2019

Kvällens grönsakssmoothie

Ska ut på en kvällslöprunda snart och sedan kommer jag nog inte träna löpning igen förrän på söndag. Efter löppasset ska jag tvätta håret, lägga en vårdande hårinpackning i håret över natten och sedan dricka en hemmagjord grönsakssmoothie till middag, på toppen har jag strött hackade paranötter. I smoothien kan i rätt kombination olika bär, grönsaker och frukter mixas, som hallon, blåbär, jordgubbar, hjortron, björnbär, spenat, avokado, rotfrukter, pumpa, blomkål, zucchini, citrusfrukter, stenfrukter, banan, etc. Det går även att tillsätta någon form av yoghurt eller dryck, kakao, olja och olika sorts kryddor. Tänkte att jag skulle lägga upp ett klipp där jag ger några matlagningstips efter att jag prytt köket med nya blommor, tänkte köpa ett par dahlior, pelargoner och cyklamen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar