onsdag 28 november 2018

Onsdag

Haft fullt upp hela dagen, är alltid produktiv och det finns alltid nåt att göra! Jag har alltid varit så naturligt ordningsam och älskar att alltid ha det städat hemma hos mig. Dammar överallt minst en gång i veckan och ytor och bänkar i köket och badrummet torkar jag av dagligen. Idag har jag fixat och organiserat om lite, putsat skor, tvättat, hängt upp adventsstjärnan i fönstret, haft ansiktsmask, sprungit 9 km, gått ärenden på stan och förberett inför en middagsbjudning jag ska ha, tror vi ska äta ostron bland annat.  


9 kommentarer:

  1. Låter effektivt. Hur går det att söka jobb?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollar annonser varje dag och skickar ansökningar flera gånger i veckan.

      Radera
  2. Hoppas att du snart får napp. Hur länge har du varit sjukskriven?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är inte sjukskriven, har varit arbetssökande på heltid sedan länge tillbaka. Har så dålig ekonomi pga att jag är arbetssökande och har knappt råd att äta.

      Radera
    2. Men hur kan du då prioritera att shoppa kläder för flera 1000 varje månad när du inte har råd med mat?

      Radera
  3. Du är ju så himla duktig att träna! Kan du inte försöka få jobb i den branschen eller jobba på varuhus med personlig styling (hjälpa folk att hitta kläder som de passar i). Vill dig väl med mina kommentarer��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Stylist har jag också varit inne på, vill helst ha ett kvinnligt yrke inom vård & omsorg eller hudvård & skönhet, eventuellt även inom kläder & mode. Har även velat plugga till journalist, som var mitt första drömyrke jag hade som liten. Kläddesigner har jag också varit inne på, men mest att ha det som bisyssla/hobby.

      Radera
  4. Vård och omsorg ska du nog hålla dig ifrån med tanke på ditt hat mot läkare. Kan bli rätt knepigt. Hudvård och skönhet däremot tror jag passar dig, du verkar ju ha två väldigt tydliga intressen: ditt eget utseende och miss universum. Du älskar ju dock att vara ekonom, så varför inte bara vara det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, jag älskade att jobba inom redovisning på en ekonomiavdelning när jag jobbade som ekonom.

      Radera