fredag 8 juni 2018

Stiltips

Jag har alltid varit perfektionist med min klädstil och har pluggat modevetenskap, ens klädstil symboliserar ens politiska värderingar, religion, genustillhörighet, yrke och övrigt, det enklaste är ju att hålla sig till en stil. Tycker det är viktigt att alltid ha en genomtänkt look och följa dresscode var man än ska och det är så viktigt att aldrig blanda olika stilar i en outfit. Klädesplaggen måste vara anpassade efter säsong och matcha varandra i färg, mönster, material och stil och det är även viktigt att använda rätt smink, parfym, frisyr, skor, väska och accessoarer till sin outfit. Detta pistagegröna linne och kjol som jag köpte på Carin Wester igår matchar ihop mina högklackade träskor, axelremsväska och en naturlig makeup. Håller just nu på att göra en överblick av min stil och vilka förändringar jag ska göra framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar