fredag 12 april 2019

Beauty food

Jag tränar löpning 5-6 mil i veckan och mediterar en stund varje kväll, min beauty diet som håller mig slank och vacker och får min skönhet att stråla inifrån och ut består i att jag äter giftfri vegetarisk mat samt lite bär och frukt som innehåller bra med antioxidanter bland annat, gillar allra helst närodlat och ekologiskt. Antioxidanter är bra för kroppens celler och ger fin hy! Utesluter produkter med laktos och tillsatt socker, salt, sötningsmedel och andra dåliga tillsatser och håller nere på komjölksprodukter på en obefintlig nivå, likaså dricker jag alkohol bara ibland. Mitt favoritbröd är ett surdegsbröd jag brukar köpa, men gillar även att baka eget surdegsbröd och tillaga hemlagade brödpålägg med oliver och annat i, nedan är ett recept på "smal tapenade" från en av mina kokböcker jag har hemma.

Tapenade 
Lägg 225 g urkärnade svarta oliver i en matberedare. Lägg också i 2 msk kapris, 1 pressad vitlöksklyfta, 2 msk pressad citron och 3 msk olivolja, det kan även vara gott med lite färsk basilika. Mixa allt så det blir en tjock pasta, smaka av och tillsätt eventuellt lite svartpeppar. 

2 kommentarer:

  1. Rebecca. Vi är vänner på Facebook men känner inte varandra så bra. Har läst din blogg länge och är lite bekymrad över vad som händer med dig. Skulle jag kunna skriva till dig på FB messenger?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Absolut, det är bara att skriva till mig på Messenger, kanske jag inte hinner svara/prata fram tills på tisdag nästa vecka, då jag är lite upptagen med saker.

      Radera