tisdag 25 december 2018

Färsk ananas

Så skönt att vara tillbaka hemma i Sthlm idag igen, har packat upp, städat lite och varit på en kort promenad, ikväll ska jag öppna mina julklappar, vila och titta på film. Detoxar just nu en längre tid framöver och tänkte äta några bitar färsk ananas med grapefrukt och äpple. Ska bli så skönt att ta en löptur imorn och sedan ska jag i veckan boka tid för att göra fransk manikyr och hårklippning av topparna. Får se lite vad jag kommer göra på nyårsafton, eftersom jag är nykterist sedan länge tillbaka kommer jag bara att äta någon middag.  


4 kommentarer:

  1. Du kan inte säga att du är nykterist i ett inlägg och i ett annat prata om att din favvo-champagne är Cristal. Du dricker säkert väldigt måttligt, men nykterist är du inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var nykterist förut, men har druckit lite vin och champagne nu i höstas, brukar vara strikt med att säga att jag bara dricker max 2 glas, tänkte vara helnykterist nu i någon eller ett par månader.

      Radera
    2. Fast man blir inte nykterist bara för att man dricker lite eller avstår alkohol under en period. Nykterist är någon som aldrig dricker alkohol.
      Lika lite som att man inte är oskuld bara för att man inte har sex så ofta.
      Klurigt sånt där.. hur är R med alkohol?

      Radera
    3. Jag är oskuld och har sedan jag var tonåring väntat på att bli av med oskulden MED MIN POJKVÄN.

      Då är jag väl halvnykterist då, med R kommer jag enbart vilja ta ett glas vin till middagen någon gång ibland.

      Radera