torsdag 5 april 2018

Första hjälpen kit

Jag älskar att resa organiserat och packar alla saker i olika necessärer, har så bra packlistor hemma! Har även en box med mina nödvändiga reseprylar. Brukar aldrig glömma nånting och har även checklistor där jag checkar av att jag stängt av kranar, kaffebryggaren, fönster, dragit ut laddare, etc. En första hjälpen-necessär är viktig att ha med på resan, ifall en olycka skulle vara framme. Jag brukar försöka undvika att bli sjuk på resan, bor bara på fräscha hotell och undviker att få i mig bakterier. Finns bra färdiga necessärer på Apoteket att köpa eller så kan man plocka ihop en egen necessär, som bör innehålla följande:

  • Första hjälpen manualer 
  • Plasthandskar 
  • Tvål 
  • Desinfektionsmedel 
  • Desinficerade våtservetter 
  • Sax 
  • Plåster 
  • Skavsårsplåster 
  • Sårtvättare 
  • Elastisk binda 
  • Brännskadegel 
  • Ögondroppar 
  • Nässpray  
  • Öronproppar
  • Huvudvärkstabletter
  • Övriga nödvändiga salvor och mediciner 
  • Beskrivningar som innehåller nödvändig personlig information, telefonnummer, medicinlista, recept



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar