onsdag 4 april 2018

Älskar känslan av renhet

Har sedan länge haft en ganska hög nivå av bacillskräck, som jag säkert nämnt tidigare. Känner mig ren och fräsch och det är inget som besvärar mig eller hindrar mig att fungera till vardags. Mina händer är alltid så torra pga allt tvättande, tur det finns bra handcremer. Jag:

  • Tvättar alltid händerna när jag varit utanför lägenheten, har jag varit på gymmet eller på stan t ex, tvättar jag dem alltid två gånger när jag kommit hem (först med diskmedel och sedan med tvål) 
  • Tvättar alltid händerna innan jag ska laga mat, äta, sminka mig, använda ansiktsprodukter eller lotion, ta ur/sätta i kontaktlinser, osv 
  • Duschar alltid på morgonen och kvällen 
  • Tvättar kläder, handdukar, etc flera gånger i veckan, har olika handdukar till ansikte, händer, hår
  • Tvättar alltid träningskläderna efter jag använt dem 
  • Byter sänglakan en gång i veckan 
  • Sitter bara med rena kläder i min soffa eller säng, annars tvättar jag klädseln efteråt 
  • Solar aldrig solarium (samt även pga risken för hudcancer och rynkor)
  • Gillar inte att bada
  • Tvättar alltid nyinköpta kläder innan jag använder dem 
  • Torkar ofta av mobilen, tangentbordet, fjärrkontrollen, handtag, etc med våtservetter som innehåller desinfektionsmedel, mobilen rengör jag nästan dagligen
  • Gillar inte att ta i dörrhandtag utan papper/handskar
  • Gillar inte att röra mitt hår om jag inte tvättat händerna 
  • Ser till att byta hårborste ofta, likaså tandborste och disktrasa


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar