fredag 23 mars 2018

Budget

Såg att en del kommentarer hade hamnat bland skräpposten och en del som undrar hur min ekonomi går ihop. Snälla nån, jag är högutbildad civilekonom, har säkert en högre examen, högre betyg och ett bättre CV än dig. Hade över 100 000 kr på banken innan jag började söka jobb, som jag hade sparat till resor och att bilda familj. Har ett exceldokument där jag varje månad beräknar hur mycket mina räkningar kommer uppgå till och därefter hur mycket jag har kvar att spendera på mat, hushåll, skönhet och kläder, jag vet exakt hur mycket jag äter för varje månad, då jag har egen bokföring. Hade jag fått intäkter från annat håll, så skulle jag idag ägt fem olika Hermès armband, en Louis Vuitton Neverfull väska och mer därtill.


1 kommentar:

  1. Att du hade pengar i samband med att du jobbade förstår jag. Nu var ju frågan mer ställd utifrån var du får dina inkomster ifrån idag, med tanke på hur länge sen du hade ett jobb.

    SvaraRadera