lördag 22 augusti 2020

Några av veckans cleanse veggies

Till middag i min fina och harmoniska lägenhet ikväll har jag ätit ekologiska kikärtor med lite äppelcidervinäger, så gott! Jag gillar att laga maten hemma för att ha koll på innehållet och äta nyttigast möjligt, kikärtor kan man även tillaga hemma, men det tar lite tid med blötläggning innan kokningen. Råris äter jag högst ett par dagar i veckan de dagar jag inte fastar, ca 1-2 dl per dag.

Kiwi brukar jag äta till frukost och grapefrukten tänkte jag spara till någon dag framöver, morötter brukar jag oftast alltid ha i kylskåpet. Som vegan ska man inte äta ägg eller komjölksprodukter, men som sagt så äter jag ekologiska ägg plus laktosfri yoghurt ibland.

Har känt mycket negativa energier omkring mig senaste månaderna, och negativa energier är lika dåligt för matsmältningen och tarmreningen som dålig mat.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar