måndag 10 augusti 2020

Löpning och vegansk yoghurt

Var så skönt med en långlöprunda idag, då jag inte rört på mig så mycket under helgen som varit, som diet har jag enbart ätit frukt och lite grönsaker plus laktosfri yoghurt de senaste dagarna, så imorn är det dags att ta min cleanse-produkt jag köpte i hälsokostbutiken i förra veckan!

Många hälsovetare rekommenderar att man bör utesluta mjölkbaserad yoghurt och istället äta vegansk yoghurt, så när jag inte äter laktosfri lättyoghurt brukar jag köpa vegansk soyghurt. Ägg brukar jag dock äta ibland och då köper jag i så fall ekologiska ägg från frigående höns, eftersom ekologiska livsmedel innehåller färre gifter och hormoner. 

Tror ska ta en löprunda imorn i den nya mörklila seamless träningstoppen! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar