tisdag 8 maj 2018

Städlista

Älskar att ha det rent och städat hemma varje dag, har alltid varit ett städfreak och städade mycket även när jag var liten. Gillar att ha det minimalistiskt och organiserat, men ändå personligt hemma. Hittat en sån bra lista på internet hur ofta man bör rengöra saker, tycker jag redan följer den listan väldigt bra. Mina "måsten" varje dag är att bädda sängen, diska, torka av köksytor, handfat, m.m, tvätta, rätta till inredning, fixa med kläder och eventuellt dammsuga. Det är viktigt att hålla hemmet rent från bakterier och annat, så man inte blir sjuk. Brukar försöka undvika att gå barfota inomhus och har inomhustofflor på mig t ex! Det är även viktigt att med jämna mellanrum putsa och impregnera alla skor. Tror jag ska köpa en steamer och börja ånga mina finkläder! Precis som ett strykjärn så dödar en steamar alla bakterier i kläderna, vilket är bra för kläder som inte tål tvättas så ofta.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar